سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه تنها با افراد بی عیب برادری کند، دوستانش اندک شوند . [امام صادق علیه السلام]
آرشیو سایت - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • امام خمینی(ره)، رهبری با جامع صفات

    شخصیت عظیم رهبر کبیر و امام عزیز ما، حقاً و انصافاً پس از پیامبران خدا و اولیاى معصومین، با هیچ شخصیت دیگرى قابل مقایسه نبود. او ودیعه‏ى خدا در دست ما، حجت خدا بر ما، و نشانه‏ى عظمت الهى بود. وقتى انسان او را مى‏دید، عظمت بزرگان دین را باور مى‏کرد. ما نمى‏توانیم عظمت پیامبر(ص)، امیرالمؤمنین(ع)، سیّدالشّهداء(ع)، امام صادق(ع) و بقیه‏ى اولیا را حتّى درست تصور کنیم؛ ذهن ما کوچکتر از آن است که بتواند عظمت شخصیت آن بزرگمردان را در خود بگنجاند و تصور کند؛ اما وقتى انسان مى‏دید شخصیتى با عظمت امام عزیزمان و با آن همه ابعاد گوناگون: ایمان قوى، عقل کامل، داراى حکمت، هوشمندى، صبر و حلم و متانت، صدق و صفا، زهد و بى‏اعتنایى به زخارف دنیا، تقوا و ورع و خداترسى و عبودیت مخلصانه براى خدا، دست‏نیافتنى است، و مشاهده مى‏کرد که همین شخصیت عظیم، چگونه در برابر آن خورشیدهاى فروزان آسمان ولایت، اظهار کوچکى و تواضع و خاکسارى مى‏کند و خودش را در مقابل آنها ذره‏یى به حساب مى‏آورد، آن‏وقت انسان مى‏فهمید که پیامبران و اولیاى معصومین(ع) چه‏قدر بزرگ بودند.
    امام (ره)شخصیتى آن‏چنان بزرگ بود که در میان بزرگان و رهبران جهان و تاریخ، به جز انبیا و اولیاى معصومین(علیهم‏السّلام)، به دشوارى مى‏توان کسى را با این ابعاد و این خصوصیات تصور کرد.
    آن بزرگوار، قوّت ایمان را با عمل صالح، و اراده‏ى پولادین را با همت بلند، و شجاعت اخلاقى را با حزم و حکمت، و صراحت لهجه و بیان را با صدق و متانت، و صفاى معنوى و روحانى را با هوشمندى و کیاست، و تقوا و ورع را با سرعت و قاطعیت، و ابهت و صلابت رهبرى را با رقت و عطوفت و خلاصه بسى خصال نفیس و کمیاب را که مجموعه‏ى آن در قرنها و قرنها بندرت ممکن است در انسان بزرگى جمع شود، همه و همه را با هم داشت. الحق شخصیت آن عزیز یگانه، شخصیتى دست‏نیافتنى، و جایگاه والاى انسانى او، جایگاهى دور از تصور و اساطیرگونه بود.
    او، رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران و امید روشن همه‏ى مستضعفان جهان و بخصوص مسلمانان بود. او، عبد صالح و بنده‏ى خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه‏شبها و روح بزرگ زمان ما بود. او، الگوى کامل یک مسلمان و نمونه‏ى بارز یک رهبر اسلامى بود. او، به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد. او، ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصیت و خودباورى بخشید. و او، صلاى استقلال و آزادگى را در سراسر جهان سرداد و امید را در دلهاى ملل تحت ستم جهان زنده کرد. و او، در عصرى که همه‏ى دستهاى قدرتمند سیاسى براى منزوى کردن دین و معنویت و ارزشهاى اخلاقى تلاش مى‏کردند، نظامى بر اساس دین و معنویت و ارزشهاى اخلاقى پدید آورد و دولت و سیاستى اسلامى بنیان نهاد. و او، جمهورى اسلامى را ده سال در میان طوفانهاى سهمگین و حوادث سرنوشت‏ساز، قدرتمندانه اداره و حراست و هدایت کرد و به نقطه‏یى مطمئن رسانید. ده سال رهبرى او براى مردم و مدیران ما، یادگارى فراموش‏نشدنى و ذخیره‏یى بس گرانبهاست.



    روح الله تولایی ::: شنبه 85/2/23::: ساعت 1:50 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    امام خمینی (ره) به ایشان فرمودند: بله، ملت ها با شما هستند

    ما که رفتیم، مردم ما را تحویل گرفتند؛ چون نماینده این کانون بودیم؛ نه اینکه ما به آن‏جا برویم و مردمى بى‏خبر باشند، آن وقت ما بگوییم چنین حادثه اى اتفاق افتاده است. هنوز هم همین‏طور است. شما در این کشورهایى که نمایندگى نداریم، براى بار اول که وارد مى‏شوید، اگر توفیق پیدا کنید که خودتان را به محافل مردمىِ متوقع برسانید - حالا آن گروههایى را که از این مسائل دورند، نمى‏گوییم - اگر به محافل دانشجویى و روشنفکرى و محافل انسانهاى متعهد و دلسوز و مخلص بروید، مى‏بینید که این پیام، قبل از شما به آن‏جا رفته است. من در سفرهایى که در دوره‏هاى مختلف به جاهاى گوناگون داشته‏ام، بلااستثنا در همۀ کشورها - اعم از کشورهاى اسلامى و غیر اسلامى؛ حتى کشورهاى کمونیستى - این را دیدم. ...

    در زمان ریاست جمهورى مى‏خواستم به چند کشور سفر کنم. قبل از آن، در سطح جهانى و بین‏المللى براى ما حادثه اى اتفاق افتاده بود که تبلیغات صهیونیستى و امریکایى و استکبارى به آن دامن مى‏زد. من براى خداحافظى و گرفتن رهنمود و سفارشهایى که معمولاً امام در هر سفر به ما مى‏فرمودند، خدمت ایشان رفتم؛ گفتم اتفاقاً در آستانه سفر ما این قضیه هم اتفاق افتاد و دولتها و دشمنان، روى این موارد، حسابى حساسند. ایشان گفتند: بله، لیکن ملتها با شما هستند. من در همان سفر این حرف را به وضوح مشاهده کردم، که با صد نوع استدلال هم نمى‏شد این‏گونه واضح براى من ثابت شود.



    روح الله تولایی ::: شنبه 85/2/16::: ساعت 5:4 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    شما با جهاد و صبر و مقاومت درخشان خود دنیاى اسلام را سرافراز کردید و ملتى نمونه شدید؛ بار سنگین این محنت بزرگ پشت شما را خم نکرد و خون مطهر شهیدان‏تان عزم و استقامت‏تان را ریشه‏دارتر ساخت؛ دشمن شما با سفّاکى و بى‏رحمى خود، با کشتار و تخریب و آدم‏ربایى و وحشیگرى خود، نتوانست شما را عقب براند و امروز شما از همیشه قوى‏ترید. خون شهداى بزرگى چون «شیخ احمد یاسین» و «فتحى شقاقى» و «رنتیسى» و جوانان شهادت‏طلب و دیگرِ شهداى مظلوم شما، تاکنون بر شمشیر دشمن پیروز شده و از این پس به حول و قوه‏ى الهى بیشتر پیروز خواهد شد. ما در جمهورى اسلامى ایران و یقیناً انبوه مسلمانان و آزادیخواهان در سراسر جهان در غم و محنت شما خود را شریک مى‏دانیم. شهیدان شما، شهیدان ما؛ رنج و اندوه شما، رنج و اندوه ما؛ و پیروزى شما، پیروزى ماست.

    امت بزرگ اسلامى نمى‏تواند همچون غربِ مزوّر در برابر ظلمى که بر شما مى‏رود، بى‏تفاوت و ساکت بماند و با دشمن شما دست دوستى بدهد. هر که چنین کند، با شما دشمنى کرده است و مطمئناً ملت‏هاى مسلمان از این گناه بزرگ مبرّایند. امت اسلامى موظف است به هر گونه‏ى ممکن به شما یارى برساند و شما را در ادامه‏ى این راه مبارک کمک کند. به وعده‏ى الهى اعتماد کنید؛ رنج‏ها و دردهاى جانکاه خود را که خون‏هاى بناحق ریخته و سختى‏هاى هر روزه بر شما وارد مى‏سازد، به حساب خدا بنویسید و همچون سرور شهیدان عالم، حسین‏بن‏على(علیهم‏السلام) در لحظه‏اى که کودک شیرخوارش را در آغوشش با تیر زهرآلود شهید کردند، بگویید: «انما یهون العتب علىّ انه بعین اللَّه». و بدانید که خداوند پیروزى نهایى مؤمنان و مجاهدان صابر را تضمین کرده است. «و تمّت کلمة ربّک صدقاً و عدلاً، لامبدّل لکلماته و هو السّمیع العلیم».



    روح الله تولایی ::: شنبه 85/1/26::: ساعت 11:15 صبح
    نظرات شما:
    موضوع:

    •  شما (جوانان) کارتان خیلى آسان‏تر از ماست. شماها خیلى زودتر و خیلى روشن‏تر پیام الهى را درک مى‏کنید. خدا با شما حرف مى‏زند، به شما جواب مى‏دهد و شما این جواب را در دل خودتان حسّ مى‏کنید.

     بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جمعى از دانشجویان مجروح در کوى دانشگاه 4/5/1378

     

    •  بعضى‏ها خیال مى‏کنند اجتناب از گناهان مربوط به پیرهاست، در حالى‏که پیرها همچنان‏که قواى جوانى‏شان ضعیف است، قواى روحى‏شان هم به همین نسبت دچار فتور و ضعف مى‏شود. قدرت تصمیم‏گیرى و توان مقاومت و ایستادگى در جوان بیشتر است. این یک امر جدّى و مهم است.

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار با جوانان اراک 26/8/1379

    •  راه معنویت و صفا، کوچه بن‏بست نیست!

    بیانات مقام معظم رهبرى در دیدار با جوانان استان اردبیل 5/5/1379

    • جوان، حق را آسان مى‏پذیرد... جوان راحت و صادقانه اعتراض مى‏کند و بى‏دغدغه و بدون هیچ‏گونه گرفتارى درونى اقدام مى‏کند... پذیرش آسان، اعتراض صادقانه و اقدام بى‏دغدغه را شما کنار هم بگذارید، ببینید چه حقیقت زیبایى به‏وجود مى‏آید و چه کلیدى براى حل مشکلات است.

    بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار جوانان استان اصفهان 12/8/1380



    روح الله تولایی ::: دوشنبه 84/12/15::: ساعت 2:13 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

     
    بسم الله الرحمن الرحیم

    انا لله و انا الیه راجعون

    دست تبهکار و به خون آلوده‌ی جنایتکاران سیه‌دل، امروز فاجعه‌ای بزرگ آفرید و در تجاوز به حریم مقدسات دینی، مرتکب گناهی دیگر شد.

    حرم مطهر حضرت امام هادی و حضرت امام عسکری علیهماالسلام مورد اهانت و تخریب قرار گرفت و داغی سنگین بر دل شیعیان و همه‌ی مسلمانان ارادتمند به اهل بیت علیهم السلام نهاد. این جنایت که احتمالاً عوامل اجرایی آن از متعصبان متحجر و مزدوران بدبخت و غافل انتخاب شده اند، بی شک به وسیله ی تصمیم گیرانی توطئه گر و با نیات خبیث شیطانی طراحی شده است. این یک جنایت سیاسی است و سررشته‌ی آن را باید در سازمانهای اطلاعاتی اشغالگران عراق و صهیونیستها جستجو کرد. قدرتهای سلطه‌گر که اوضاع سیاسی و اجتماعی عراق را با هدفهای سیطره جویانه‌ی خود در تضاد می بینند، نقشه های شومی در سر می پرورانند که تشدید ناامنی و ایجاد اختلافهای مذهبی از جمله ی آنهاست.

    جنایت امروز در سامراء، برگ دیگری بر پرونده‌ی سیه کاریهای اشغالگران عراق افزود. حرم مطهر حضرات عسکریین علیهماالسلام بار دیگر به همت عاشقانه‌ی ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام، با شکوه‌تر از گذشته قامت خواهد افراشت ان‌شاءالله. ولی این جنایت بر پیشانی دشمنان اسلام و مسلمین لکه‌ی سیاه دیگری ثبت کرد که تا مدتهای مدید پاک نخواهد شد.

    اینجانب ضمن تسلیت به ساحت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و به پیشگاه حضرت بقیه الله ارواحنا فداه، به خاطر این حادثه‌ی فاجعه بار، به عموم شیعیان در سراسر جهان و به همه‌ی مسلمانان غیور و آگاه و ارادتمندان به خاندان مطهر رسول خدا علیه و علیهم السلام، تسلیت عرض می کنم و یک هفته در کشور عزای عمومی اعلام می‌نمایم. لازم می‌دانم مؤکداً از مردم عزادار در ایران و عراق و سایر نقاط جهان درخواست کنم که از هرگونه عملی که به تعارض و دشمنی برادران مسلمان می انجامد جدا پرهیز کنند. یقیناً دستهایی در کار است که شیعیان را به تعرض به مساجد و مکانهای مورد احترام اهل سنت وادار کند. هرگونه اقدامی در این جهت کمک به مقاصد دشمنان اسلام و دشمنان ملتهای مسلمان و شرعاً حرام است.

    والسلام علی عبادالله الصالحین
    سیدعلی خامنه‌ای
    3 / اسفند ماه / 1384



    روح الله تولایی ::: جمعه 84/12/5::: ساعت 5:9 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    امام خامنه ای در دیداری با فرماندهان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که در بیست و هفتمین سالگرد، بیعت تاریخی جمعی از افسران – درجه داران و همافران نیروی هوایی ارتش با امام خمینی (ره) در نوزدهم بهمن سال 1357 برگزار شد، حرکت تاریخی جوانان مسلمان و انقلابی نیروی هوایی را، نقطه عطف و اثرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی خواندند و با اشاره به مجاهدتهای نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و اقدامات ارزنده این نیرو برای خودکفایی، افزودند: نیروی هوایی باید با توکل بر خدا، حفظ انضباط دقیق نظامی و همچنین، حفظ روحیه اخلاص، ابتکار و اعتماد به نفس، برای دفاع از عزت و سربلندی ملت ایران گام بردارد.

    رهبر انقلاب اسلامی، طرح موضوع استفاده از سلاح اتمی از جانب غربیها به ویژه امریکا را، دروغ و توجیهی برای پنهان کردن نیت اصلی خود برشمردند و افزودند: متاسفانه مجامع جهانی نیز به دلیل نفوذ قدرتهای سلطه گر آبرو و حیثیت خود را از دست داده اند و غربیها که معاهده عدم توسعه سلاحهای اتمی را معروف به معاهده ان پی تی است تصویب کرده بودند، با اقدام روز شنبه، در واقع این معاهده را از حیظ انتفاع ساقط کردند.

    ایشان اقدامات جمهوری اسلامی ایران در 5/2 سال گذشته برای جلوگیری از هرگونه بهانه گیری غربیها و رفع سوءظن آنها را اتمام حجت دانستند و تاکید کردند:پس از این مدت سرانجام غربیها اذعان کردند که مسئله آنها سلاح هسته‌ای نیست بلکه آنها با دستیابی ایران به فناوری صلح آمیزهسته ای مخالفند که این حرف برای ملت ایران به هیچ وجه قابل شنیدن و تحمل کردن نیست.

    امام خامنه ای با تاکید بر اینکه امروز دوران پیش از انقلاب اسلامی و اجرای دستورهای سفرای آمریکا و انگلیس گذشته است، تصریح کردند:

    امروز مسئولان ،مظهر خواست و اراده و اقتدار ملت هستند و دستور رئیس جمهور محترم به سازمان انرژی اتمی و بیانیه ایشان، درست همان چیزی بود که باید متناسب با عزت و اقتدار این ملت باشد.

    ایشان تصمیمات اخیرمسؤولان کشور را صحیح و مبتنی بر کار کارشناسانه و عقبه‌ای دوراندیش و خبره در مسائل سیاسی بین المللی و فنی دانستند و افزودند: قدرتهای سلطه گر ابزار زیادی دراختیار ندارند و مهم ترین ابزار آنان تشر و اخم است که اگر مسلمانان و دیگر ملتها قدر قدرت خود را بدانند این ابزار ناکارآمد خواهد شد و ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدر توانایی خود را دانسته است و هیچ قدرتی نباید اقتدار ملی این کشور و ملت را دست کم بگیرد.

    رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم حفظ ایمان، وحدت و عزم ملی خاطرنشان کردند: ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن بار دیگر نشان خواهد داد که چه می گوید و چه می خواهد و عزم راسخ آنان متوجه چیست، بنابراین همه دنیا چشمان خود را باز کنند تا 22 بهمن امسال را به خوبی مشاهده نمایند.

    حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام زشت برخی مطبوعات غربی در اهانت به پیامبر عظیم الشأن اسلام‌ (ص)، آن را رسوا کننده شعار تمدن و لیبرال دموکراسی غرب درحمایت از آزادی بیان دانستند و تاکید کردند: در این آ‌زادی بیان هرگونه اظهار تردید و یا نفی افسانه کشتار یهودیان ممنوع تلقی می‌شود اما اهانت به مقدسات 5/1 میلیارد مسلمان جایز است.

    امام خامنه ای این اقدام را توطئه ای برنامه ریزی شده از جانب صهیونیستها برای رودررو قرار دادن مسلمانان و مسیحیان ارزیابی کردند و با اشاره به سخنان چند سال پیش رئیس جمهور امریکا مبنی بر جنگ صلیبی و همچنین حمایت اخیر زمامداران اروپایی از این عمل پست به بهانه آزادی بیان افزودند: واکنش ملتهای مسلمان به موقع بود و باید هم چنین واکنشی نشان دهند زیرا پیامبر اسلام‌(ص) کانون همه عشقها و محبتها و محور اتحاد دنیای اسلام هستند اما همه بدانند این خشم مقدس و بجای مسلمانان بر ضد مسیحیان نیست بلکه بر ضد دستهای خبیثی است که این توطئه را طراحی کرده و سیاستمداران دنیای سلطه را بازیچه خود قرار داده است.

    ایشان یکی از دلایل این توطئه صهیونیستها را، ضربه سخت و شوک‌آور پیروزی حماس در انتخابات فلسطین ارزیابی و خاطرنشان کردند: درانتخابات فلسطین، آمریکاییها رسما به گروههای مقابل حماس کمک مالی کردند اما به کوری چشم آنها و صهیونیستها مبارزان حماس پیروز شدند و امروز در هر نقطه جهان اسلام اگر انتخابات آزاد برگزار شود به دلیل چهره منفور و زشت آمریکا در میان ملتهای مسلمان، گروههای مخالف آمریکا رأی خواهند آورد.

    رهبر انقلاب اسلامی پیروزی حماس و مخالفت غربیها به ویژه امریکا را با رأی مردم فلسطین، نشان دهنده تناقض در شعار آنان در حمایت از دموکراسی و عمل به آن دانستند و افزودند: وضع سیاسی کنونی در منطقه و شکستهای پی در پی امریکا و گسترش بیداری اسلامی، ثمرات عظیم انقلاب اسلامی و حرکت عزتمندانه ملت ایران است و این ملت به فضل الهی پس از این نیز با قدرت مسیر پیشرفت خود را طی خواهد کرد.



    روح الله تولایی ::: سه شنبه 84/11/18::: ساعت 4:8 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:



    روح الله تولایی ::: پنج شنبه 84/10/22::: ساعت 8:44 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

    انا لله و انا الیه راجعون

    حادثه‌ی جانگداز سقوط هواپیما که در آن، دهها جان عزیز و دل وفادار از جامعه‌ی رسانه‌یی و نظامی کشور از دست رفتند، اینجانب را نیز همانند خانواده‌های عزادار و عموم ملت ایران داغدار کرد.

    جوانان خدوم و ارزشمندی که در این حادثه ی مصیبت بار، پرکشیدند، خاطره‌های به یاد ماندنی از خدمات خود را در حافظه‌ی همکاران و آشنایان خود به جای گذاشته‌اند. پاداش آن تلاشهای باارزش، امروز که ارواح آزاد شده‌ی آنان در پیشگاه پروردگار رحیم قرار گرفته، توشه‌ی گرانبهایی است که همه به امید آن و بخاطر آن زندگی می کنیم. اینجانب به خانواده‌های مصیبت دیده‌ی این عزیزان و نیز به همه‌ی همکاران آنان و به عموم ملت ایران تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای همگان و صبر و اجر برای بازماندگان و شفای عاجل برای بیماران و مجروحان این حادثه مسالت می‌کنم.

    سیدعلی خامنه‌ای

    16/آذر/1384

    این داستان رو تازه از یکی از دوستان دیدم.

     

    ناگهان زییینگ تلفون صداش بلند می شه و بهت می گن علی آقا تب کرده و فردا نمی تونه بره منطقه و لطفا تو جاش برو . تو هم از خدا خواسته ساکتو می بندی و مسواکتو می زنی و سر ِ ساعت 9 می پری تو رختخواب که فردا خواب نمونی ( حالا همه ی فکرا جز سفر ِ فردا و ذرت بخارپز که بدجور هوس کرده ای از مخت پریده ... )

    چمباتمه می زنی زیر ِ نرمای پتو و گرمای رختخواب خمارت می کنه و...

     

    فردا سر ِ وقت از جا می پری و نماز صبح و یه اس ام اس ِ پاچه خواری به یکی از همکلاسیا ( حاوی مراتب تاسف از اینکه نمی تونی کلاس ِ امروزو بیایی : خطاب به استاد ) و یه صبحونه ی مفصل با چای گلستان ( ! ) و یه ای میل به فاطمه که ایشالله از هفته ی دیگه حتمن ِ حتمن کلاسشونو می ری و یه عذرخواهی رو پیغام گیر ِ تلفون ِ حمید و دوباره هوس ِ ذرت بخارپز و دست ِ آخر خداحافظی از مادر و ایشالله پس فرداشب خونه ام و قس علیهذا ...

     

    ... حالا نشسته ای تو هواپیما و تو فکری کاش بین ِ راه ذرت بخارپز خریده بودی و یه زنگ به برادرت که چندتا بلال بخره برگشتی خودت درست کنی ( ! ) و جواب ِ جوک ِ اس ام اسی ِ هادیو و یه کاغذ و قلم و طرح ِ گزارش و کم کم ( کمربندها را ببندید ) و ...

     

    سرتو تکیه داده ای به صندلی ، با چشمای بسته و همپای هواپیما ، کم کم از زمین کنده می شی و جز خیال ِ ذرت ِ بخارپز ( ! ) ، فقط ِ سفارش ِ همیشگی ِ مادر تو گوشته : آیه الکرسی ...

     

    الله لا الاه الا هو الحی القیوم

    لا تاخذه سنه ولا نوم ...

     

    هواپیما به نرمی رشته هاشو از زمین می کنه و به نرمی سوار می شه رو سینه ی آسمون . چند لحظه بعد تویی و یه شهر آدم ِ زمینی که با همه ی روزمرگیاشون ، لحظه به لحظه تو نگاهت ریزتر می شوند ...

    زبونت هنوز همون اولین واژه ها رو مزمزه می کنه :

    لا تاخذه سنه و لا نوم ...

     

    چشمات گرم تر شده و مزمزه ی واژه ها گویی به زبانت مزه کرده :

    لا تاخذه سنه و لا نوم ...

     

    پلکات سنگین تر شده و مزه ی ذرت بخارپز ، بی رنگ تر و یه جایی وسط ِ خواب و بیداری فکری می شی : چه خوب که هست ! حتا وقتی خوابی ... لا تاخذه ...

     

    یه وقتی می آیی که بایستی برگردی !...

     

    یهو گوشت از فریاد و ضجه و یاعلی پر میشه .

    مکش ِ جاذبه ای غریب ، محکم از صندلی می کندت .

    سرت گیج می ره ،

    گویی قلبت رسیده باشه سر ِ حلقومت ...

    هواپیما دیوانه وار هجوم می بره سمت ِ زمین ،

    یه لحظه چشمات سیاهی می ره و ...؛



    روح الله تولایی ::: سه شنبه 84/10/13::: ساعت 3:8 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    قائدنا:

    زندگی یعنی عشق!

    یعنی تو

    یعنی که با تو صبح شدن تا اوج خیال

    و معنای وصال را

    در شعری نا تمام جستجو کردن...



    روح الله تولایی ::: یکشنبه 84/10/11::: ساعت 3:3 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

     
    اقتدار ملى براى یک کشور، حفظ کننده هویت او، مایه عزّت او و وسیله رسیدن او به آرمانهاست. تلاشى که براى نابودى ملتها و به زنجیر کشیدن آنها - از دورانهاى گذشته تا امروز - مى‏شود، همیشه در جهت نابود کردن یا ضعیف کردن اقتدار ملى آنها بوده است؛ و بعکس، ملتهایى که در راه تعالى و کمال قدم برمى‏دارند، باید در اقتدار ملىِ خودشان بکوشند.
     
    اقتدار ملى، فقط به معناى توانایی هاى نظامى نیست؛ اقتدار ملى یک مسئله همه جانبه است و بر دوش همه دستگاههاست و به عنوان یک وظیفه اصلى، بر دوش هر سه قوّه اساسى کشور نهاده شده است.
    اقتدار ملى به معناى این است که یک ملت، در مسئولان کشور جلوه‏هاى قدرت و توانایى و عزّت خود را مشاهده کند و کارها با سیاست هاى درست، با برنامه‏ریزى صحیح، با جدّیت و پشتکار و با هماهنگى و انسجامِ کامل پیش برود.
     در سایه اقتدار ملى است که مردم مى‏توانند به قدر استعدادشان و با شکوفایى این استعدادها، تلاش خودشان را مبذول کنند.
    هر سه قوّه باید تلاش کنند تا با جدّیت و پشتکار و توکّل به خدا و اعتماد به مردم و همکارى با یکدیگر، اقتدار ملى را تجلّى بخشند و مظهر اقتدار ملى شوند.


    روح الله تولایی ::: چهارشنبه 84/10/7::: ساعت 7:6 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    <      1   2   3   4   5      >
    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    آرشیو سایت - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<