سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، برترین هدایت است . [امام علی علیه السلام]
چرا می گوییم امام خامنه ای؟ - رهنمودهای امام خامنه ای
  • پست الکترونیک
  • درباره نویسنده پایگاه
  •  RSS 
  • موضوع بندی رهنمودهای امام خامنه ای
  • صفحه اصلی
  • عنوان مطلب: چرا باید بگوییم امام خامنه ای
    موضوع:
    چرا می گوییم امام خامنه ای
    سال انتشار (میلادی): 2010
    منبع: وبلاگ راه ولاء http://rahevela.blogfa.com
    تهیه و تنظیم: وبلاگ رهنمودهای امام خامنه ای www.khamenei.parsiblog.com
    مقدمه: ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
    سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت :آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد ! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.

    ادامه مطلب...

    روح الله تولایی ::: پنج شنبه 89/10/9::: ساعت 6:38 عصر
    نظرات شما:
    موضوع:

    چرا می گوییم امام خامنه ای؟

     به کار بردن لفظ امام در فرهنگ حکومت اسلامی در زمان غیبت امام معصوم برای شخص ولی فقیه ناشی از همان نقش ائمه معصومین علیهم السلام در اداره و رهبری جامعه اسلامی زمان حضور خود حضرات در بین مردم است. اگر خداوند در تمام زمان ها زمین را خالی از حجت خود بر مردم نگذاشته است، و این حجج پروردگار هم از هدایت تکوینی تا  هدایت امور جاریه حکومت اسلامی را بر عهده داشته اند، امروز هم قطعا هدایت تکوینی تمام کائنات توسط حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه مقدر می گردد، منتها بنا به همان فلسفه غیبت و معرفی فردی به نام ولی فقیه که در روایات متعددی از خود حضرات معصومین مشخصات ولی فقیه تبیین شده است، ایشان هم دقیقا جانشین امام معصوم در امور اداره جامعه اسلامی می باشند و بدون اذن ولی فقیه هیچ کدام از ارکان حکومت اسلامی هم مشروعیت نخواهند داشت.


    لذا مناسب به نظر می رسد به دلیل تاکید خود حضرات آل الله به رجوع شیعیان به فرد آگاه به دین و زمان (ولی فقیه) در زمان غیبت امام زمان و انجام برخی مسئولیت های الهی ایشان توسط ولی فقیه، از باب همین رهبری و اداره جامعه اسلامی لفظ امام را برای شخص ولی فقیه هم به کار ببریم تا همیشه یادمان باشد ایشان توصیه شده همان ائمه اطهار علیم السلام هستند. البته این لفظ تنها به همین منظور است و تعصب خاصی نسبت به لفظ امام وجود ندارد.
    و من الله التوفیق



    روح الله تولایی ::: دوشنبه 88/5/26::: ساعت 6:0 صبح
    نظرات شما:
    موضوع: رهبری جهان اسلام

    >> به پایگاه مجموعه رهنمود های موضوع بندی شده امام خامنه ای (مدظله العالی) بسیار خوش آمدید. خواهشمند است پیشنهادات و انتقادات سازنده و ارزشمند خود را برای ما به ایمیل زیر ارسال فرمایید: ruhollah1363@gmail.com

    > رهنمود های امام خامنه ای<<

    >>اشتراک در خبرنامه سایت<<
     


    >> درباره نویسنده سایت<<
    چرا می گوییم امام خامنه ای؟ - رهنمودهای امام خامنه ای
    روح الله تولایی
    رهسپاریم با ولایت تا شهادت


    >>محاسبه اوقات شرعی ایران <<

    >>لینک های دوستان<<
    >>سرویس پشتیبانی سایت<<